Плевнелиев и Терзиева откриха автомагистрала "Тракия"

Плевнелиев и Терзиева откриха автомагистрала "Тракия"
Последният участък от най-дългата до този момент у нас автомагистрала „Тракия” от пътен възел „Зимница” до Карнобат бе официално открит с прерязване на лентата, предаде агенция „Фокус”. Лентата прерязоха президентът Росен Плевнелиев и регионалният министъ
A A+ A++ A

Последният участък от най-дългата до този момент у нас автомагистрала „Тракия” от пътен възел „Зимница” до Карнобат бе официално открит с прерязване на лентата, предаде агенция „Фокус”. Лентата прерязоха президентът Росен Плевнелиев и регионалният министър Десислава Терзиева.

Автомагистралата свърза изцяло София и Бургас. Първите автомобили ще могат да преминат по новия участък след 14.00 часа. Откритият последен участък от автомагистрала „Тракия” е лот 4.2 - от пътен възел „Зимница“ до Карнобат (от км 291+000 до км 325+280). Участъкът е с дължина 34 км. Финансирането му се извършва по проект „Доизграждане на АМ „Тракия” лот 2,3, 4” и се осъществява от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

На официалното откриване присъства президентът Росен Плевнелиев, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов и бившият министър на регионалното развитие Екатерина Захариева. Водосвет бе отслужен от сливенския митрополит Йоаникий.

Автомагистрала „Тракия”, която е с обща дължина 360 км, е част от Паневропейски транспортен номер VIII.

Строителството на автомагистрала „Тракия” започва през 1973 година, като през 1978 година са готови първите 10 км до отбивката за Нови хан. Шест години по-късно магистралата стига до Пловдив. През 1995 година са факт и нови 32 км от Пловдив до Оризово. Следващите готови отсечки от магистралата са Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас, които са изградени през 2000 година с помощта на заем от Европейската инвестиционна банка.

Година по-късно е пуснат и пътен възел Оризово, който съвпада с началото на автомагистрала „Марица”. Следващите 10 години са насочени към предпроектни проучвания за изграждането на лот 2, 3 и 4 от АМ „Тракия”. През 2010 година правителството на Бойко Борисов започва строителството на последните отсечки, които са съфинансирани със средства на Европейския съюз, а стойността на инвестицията е 699 648 287,19 лева.

Автомагистрала „Тракия” разполага с пет лота: Оризово – Стара Загора; Стара Загора – Нова Загора; Нова Загора – Ямбол; Ямбол – Карнобат; Карнобат – Бургас. През 2004 година правителството на Симеон Сакскобургготски отдава автомагистрала „Тракия” на концесия на българо-португалски консорциум за срок от 35 година, като в договора се разрешава концесионерът да събира такси от преминаващите автомобили. На 22 май 2008 г. обаче правителството на Сергей Станишев прекратява действието на договора.

#автомагистрала "Тракия" #Росен Плевнелиев

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници