VIVACOM с 28% повече мобилни абонати през 2011 г.

VIVACOM с 28% повече мобилни абонати през 2011 г.
A A+ A++ A

VIVACOM отчита над 17% увеличение в приходите от мобилни услуги до 327,2 млн. лв. и 8% спад в тези от фиксиран бизнес до 517,6 млн. лв. за 2011 г. спрямо 2010 г. Това показват публикуваните финансови резултати на телекома за миналата година. Заради намаляването на себестойността на мобилните услуги и въвеждането на по-ниски цени към крайните клиенти компанията отчита годишен ръст в броя на абонатите с 28%. Това според оператора е компенсирало спада в приходите от фиксирана телефония и така понижението в общите приходи за 2011 г. е едва 1,2% до 885,9 млн. лв. В момента VIVACOM отчита над 4 млн. клиенти, ползващи нейните услуги, и продължава да се нарежда на второ място в страната по общи приходи и клиенти.

Не е изненадващо, че операторът отчита най-голямо увеличение в употребата на мобилен интернет - за година трафикът е нараснал над 10 пъти, а броят на потребителите на дейта услуги се е увеличил 200%. С над 280% са нараснали и абонатите на телевизионните услуги на компанията, която вече е вторият по големина доставчик на сателитна телевизия в страната.

Нетната печалба за 2011 г. намалява спрямо предходната година и възлиза на 8,4 млн. лв. Разликата е главно вследствие на преустановени дейности, намаляване на приходите от фиксирани услуги и намалени цени на дребно. Финансовото положение на компанията остава стабилно с наличност по банкови сметки и краткосрочни банкови депозити в размер на 142,1 млн. лв. в края на годината и изплатени дивиденти в размер на 160,3 млн. лв. VIVACOM реализира инвестиционна програма от 600 млн. лв., разпределени в следващите три години, за развитие на услугите и разширяване на инфраструктурата на телекома.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници