Доклад разкрива как Google манипулира резултатите при търсене

Доклад разкрива как Google манипулира резултатите при търсене
A A+ A++ A

Преди време Щатската търговска комисия (FTC) се отказа да заведе срещу Google антитръстово дело, въпреки че разследването на Комисията беше показало, че алгоритъмът за търсене на компанията не третира еднакво всички резултати. Благодарение на наскорошно искане за достъп до информация, докладът на комисията е достъпен за всички. В него се посочва как Google винаги поставя собствените си услуги преди всички останали в резултатите от търсенията, дори и те да не са най-релевантните за търсенето. Докладът съдържа 160 страници, така че ще ви трябва доста време, за да се преборите с него.

Освен че от FTC са открили, че Google не третира еднакво всички, Мариса Майер (бивш кадър на Google, сега шеф на Yahoo) също е споменавала преди, че при показване на резултати от търсене Google не оценява собствените си услуги по броя кликове, както прави с всички останали, тъй като тогава те биха били погребани под купища други резултати. Според доклада на FTC Google използват специален алгоритъм, който преценява кои от услугите им са релевантни за дадено търсене и ги промотира, като ги поставя по-напред в резултатите от останалите.

Междувременно от Google направиха изявление, че компанията прави непрекъснато промени по алгоритъма за търсене и те могат да достигнат 500 за година. Това по всяка вероятност трябва да ни наведе на мисълта, че написаното в доклада може би вече не е вярно, но от друга страна по време на разследването на FTC на компанията й се е наложило да преработва четири пъти алгоритъма за търсене, преди комисията да даде малко по-положителна оценка на промените.

Източник

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници