Оптимизмът на потребителите се увеличава през април
През април 2016 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.8 пункта спрямо равнището си от януари като в градовете увеличението е с 1.6 пункта, а в селата - с 2 пункта, съобщи Националният статистически институт.
Потребителите виждат известна положителна промяна във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца. Очакванията на живеещите в градовете са тя да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е по-негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано.
Затова те са по-склонни да планират разходи за предмети с дълготрайна употреба през следващите 12 месеца - кола, жилище, вила, подобрения в дома.
Потребителите очакват безработицата да продължи да намалява или поне да се запази на сегашното ниво.
В същото време оценките за общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца,
както и очакванията им за година напред са леко влошени.
Още по темата:
- » Безработицата е най-висока във Видин и Монтана
- » ЕК: България има най-големи разходи в ЕС за съдилищата
- » Разходите на домакинствата за храна - 25% по-високи през последните 3 месеца