5 столични района ще трябва да плащат винетки за Северната скоростна тангента

5 столични района ще трябва да плащат винетки за Северната скоростна тангента
A A+ A++ A

Пет столични райони остават извън Северната скоростна тангента. Има вероятност да се окажем единствения град с платен път по средата. Трябва икономически, екологичен и други анализи, защото всеки трафик, който минава през града оказва влияние.  Това коментира зам.-кметът на София Дончо Барбалов пред Нова телевизия. Днес продължават разговорите между СТолична община и АПИ относно Северната скоростна тангента (ССТ) дали да се плащат витенти такси или не. Столичани вечи питат, не е ли Цариградско шосе продължение на магистрала Тракия и Ботевградско шосе на магистрала Хемус. Логичният въпрос няма категоричен отговор, тъй като това може окончателно да реши проблемът с плащането винетките на територията на Столична община, пише Столица.бг

Надяваме се днес да стигнем до разбирателство на разговора, кйто започнахме миналата година. Най-сериозен е проблемът за 5 столични района - Надежда, Връбница, Нови Искър, Кремиковци и Сердика. Преди 3 години, когато откриха пътя, беше заложен като тразитен и да поема трафика от центъра със северните райони на града. Трябва да успееп за запазим неговото предназначение, коментира Дончо Барбалов. Той се надява, че Столична община и АПИ ще намерят решение. В крайна сметка важен е общественият интересен. Ще търсим законово решение и софиянци да се придвижват в рамките на града без да заплащат за това, каза Барбалов. Не е на същото мнение представителят на АПИ Дончо Атанасов. За него скандалите били измислени, защото никога ССТ не е била планирана като градска магистрала, а като крайдрасграска и е част от републиканската пътна мрежа. "Не може ССТ не се разглежда като франгмент. От там минават годишто 10 млн. автомобила.  Северната тангента не е планирана като градски булевард, а да изнесе транзитния трафик извън София, каза Атанасов. Той призна, че преговорите със Столична община е да прецизираме крайградските части и къде ще има винетки и къде не. Най-вероятно живеещите в петте столични района няма да ползват винетки, ако се дважит по стария Северен околовръстен път. "Разбрали сме се да го освободим от такси. АПИ прави компромис  и ще намерим балансирано решение. Винаги сме работили конструктивно със Столична община, коментира Дончо Атанасов. Северната скоростна тангента била част от магистрала Европа - от Калотина през Драгоман към Слидвница и връзването с пътен възел на Мрамор. Реализирането на Европа предстояло, заяви Атанасов.



Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници