Китайска компания предложи електрически автобуси на София

Китайска компания предложи електрически автобуси на София
Предварителните разчети показват, че с въвеждане в експлоатация на един електрически автобус, икономията от експлоатацията му ще изплати превозното средство за срок от 4-5 години. Снимка: focusontransport.co.za
A A+ A++ A

Китайската компания Build Your Dreams (BYD) предлага електрически автобуси за София, съобщиха от Индустриален клъстер „Електромобили" (ИКЕМ).

По покана на обединението на работно посещение в България е бил представител на компанията Янгпинг Чен, предаде Money.bg.

Компанията BYD e ексклузивен доставчик за Nokia, Motorola, Samsung и държи половината от световния пазар на батерии за мобилни телефони. Един от най-богатите инвеститори Уорън Бъфет притежава дял в нея и инвестира в разработките на компанията. BYD произвежда електромобили и електрически автобуси.

Целта на посещението бе да се обмени информация между ИКЕМ и BYD относно потенциала на България за въвеждане в експлоатация на електрически автобуси и електромобили. Интересът на китайската компания се насочва към европейските пазари в страни като Великобритания, Холандия, Швейцария, Унгария и др.

Проведени бяха работни срещи с членове на Управителния съвет на клъстера и експерти. Бе направена оценка на постигнатото от Индустриален клъстер „Електромобили" в сферата на електрическата мобилност в България. Разисквани бяха възможностите за съвместен бизнес и потенциала на българския пазар за внедряване на високотехнологичните превозни средства.

По покана на кмета на община Божурище Аспарух Аспарухов, г-н Чен и представители на ИКЕМ посетиха общината. Кметът представи постигнатите успехи в подобряването на местната инфраструктура и плановете за изграждане в Божурище на технологичен парк. Бе декларирана готовност за партньорство както от страна на община Божурище, така и от „Регионално сдружение на общини ЦЕНТЪР".

Работна среща бе проведена и с изпълнителния директор на „Столичен автотранспорт" Слав Монов. На срещата бе обменена информация за капацитета на градския транспорт в столицата и възможностите за оптимизиране на разходите при използването на електрически автобуси. На база на предоставените цифри ще се подготви бизнес модел за въвеждане на тестова линия с електрическите возила.

Предварителните разчети показват, че с въвеждане в експлоатация на един електрически автобус, икономията от експлоатацията му ще изплати превозното средство за срок от 4-5 години. Пълната експлоатация на електробусите на BYD без замяна на батериите е за срок от 10 години. Това означава, че повече от 5 години автобусът ще се движи, без да се заплаща за зареждане с газ или с течни горива. Много силен е и екологичният ефект предвид на това, че енергията за задвижване е електрическа.

Акционерното дружество на клъстера, ИКЕМ АД, вече създаде българска зарядна колонка за електромобили, която е в изпитателен период и процедура за CE сертификат. Клъстерът работи активно за осъществяване на основната му цел - „Електрическата мобилност в България - с българско участие."

#Китай #Индустриален клъстер „Електромобили"

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници