Пол Холмс на #Next20: За да бъде PR-ът устойчив, са нужни интегритет, емпатия и кураж

Пол Холмс на #Next20: За да бъде PR-ът устойчив, са нужни интегритет, емпатия и  кураж
A A+ A++ A

„Три са основните качества, които ще направят PR бизнесът устойчив в бъдеще – интегритет, емпатия и кураж. Ние като индустрия трябва да се фокусираме върху търсенето и развитието на тези умения, тези таланти, тези персонални характеристики, ако искаме да помогнем на нашите клиенти да се изправят пред този вид свят и бизнес, в който предстоят различни кризи и пандемии, независимо как се наричат“. Това бе основното послание на един от най-авторитетните в света комуникационни експерти с повече от 30 години опит в PR-а Пол Холмс по време на виртуалната конференция #Next20. Форумът бе организиран от Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) по повод 20-годишнината на организацията.

Целта бе да се очертаят постиженията на българската PR индустрия и да се набележат стъпките, които бизнесът трябва да извърви в следващите 20 години. Участниците дискутираха качествата, които професионалистите на бъдещето трябва да притежават и уменията, които да развиват, за да продължи браншът да бъде стабилен и да се развива успешно в близкото и далечно бъдеще. Пол Холмс добави, че комуникационните експерти трябва да притежават и още едно качество – любознателност, но преди всичко трябва да работят за т.нар. Purpose driven businesses. „Необходимо е да се фокусираме повече там, където нашият бизнес е консултантски, а не просто агенционен. Бъдещето на нашия бизнес не е просто в артикулирането на позицията на компаниите, въпреки че това ще остане важна част от работата на PR професионалистите, то е в помагането на компаниите да решат каква трябва да е тяхната позиция и да осъзнаят какви са последиците от нея и поведението им“, каза Холмс. Икономистът доц. Явор Янкулов сподели know-how относно „продаването“ на идеи. Той даде ценни съвети, базирани на внушителния си опит, както и сподели интересни казуси от своята практика. Той представи интересни техники за справяне с възражения на клиенти и очерта седем принципа за работа с тях.

Икономистът очерта още конкретните стъпки, които е необходимо да се извървят, за да се реализират успешно продажби и разкри своите техники за работа с клиенти и компании от различен тип. Форумът

#Next20 се състоя от три панела – „Лидерство“, „Професионалните стандарти“ и „Талантите“. В различните дискусии участваха доказали се български професионалисти, които представиха своите позиции по темите. Рекламистът и управляващ партньор в The Smarts Радослав Бимбалов подчерта, че PR-ът не трябва да бъде общуване с аудиторията по механичен начин и добави: „Днес по-важно е компаниите да имат добър лидер, отколкото добро лого“.

Бимбалов и изпълнителният директор в Кока-Кола България Дора Стрезова отбелязаха, че потребителските нагласи се променят с бързи темпове. „Бързината на промяна на потребителите затруднява класическите ни методи за анализ“, отбеляза Дора Стрезова. Двамата се обединиха около тезата, че е необходимо професионалистите да се концентрират върху качествени, а не количествени данни, за да отправят актуални и работещи послания към потребителите. Темата за талантите в бранша бе дискутирана от Катя Димитрова – управител на агенция Interimage и член на УС на БАПРА, и Мария Желязова - ръководител отдел "Корпоративни комуникации" в TBI Bank.

Двете насочиха вниманието към важността на талантите за развитието на компаниите. Според Мария Желязова, по-успешни са екипите, в които решенията не се взимат само от висшия мениджмънт, а от всички таланти, намесени по веригата. Катя Димитрова сподели своите наблюдения, че младите хора отиват да работят в компаниите, които оставят отпечатък в обществото. Двете се обединиха около това, че е важно компаниите да обръщат внимание на развитието на своите таланти и едновременно с това да се стараят да поддържат стабилна ценностна система, с която да ги привличат и задържат. Мария Гергова-Бенгтссон - основател и собственик на агенция United Partners, и Ралица Жикова - PR employer branding в софтуерната компания Chaos group, обърнаха специално внимание на професионалните стандарти. Според тях, в последните две години вниманието е изострено към спазването на етичните стандарти, които спазват работодателите. „Пандемията помогна на всички ни да развием много нови умения, но етичните ни стандарти останаха стабилни“, каза Живкова. Участниците в конференцията #Next20 се обединиха около тезата, че за бъдещето на PR индустрията е необходима проява на повече гъвкавост в комуникацията с потребителите, но и с компаниите.

Спазването на етичните принципи трябва да продължи, а бъдещето на бранша е в изпълняването на мисията му като консултантска услуга, а не просто изпълнителска. Отговорност на PR професионалистите е да насочат вниманието на компаниите към важността от оставянето на отпечатък в обществото и отговорното поведение, както и към преструктурирането на процеса по взимане на решения – от висшия мениджмънт към участието на целия екип в тях. „Посланията минаха от декларативни към емпатични“ – отбеляза Катя Димитрова. Това бе изведено и като ключ за успешното бъдещо развитие на комуникационната индустрия в следващите 20 години.

За Пол Холмс: Повече от 30 години Пол Холмс изучава и анализира глобалната ПР индустрия и е една от най-авторитетните личности в бранша. Основател е на PRovoke Media, която предоставя новини, изследвания, анализи и обратна връзка за глобалната ПР индустрия.

За БАПРА: Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) е създадена през 2001 г. като независима и доброволна организация с нестопанска цел, да подпомага и утвърждава ПР-а като дейност в полза на развитието на съвременното общество. БАПРА работи за подобряване партньорството на ПР бизнеса у нас с държавната и местната власт, академичните среди, бизнеса, граждански организации и медиите. Членове на БАПРА са най-авторитетните компании за комуникационни услуги на българския пазар. Всички членуващи компании в Асоциацията приемат Етичния кодекс на ПР специалистите в България, гарантират прозрачна и почтена дейност, висок професионализъм и лоялно отношение, както към клиентите, така и към своите колеги.

БАПРА е гласът на българския PR бизнес. Фейсбук: https://www.facebook.com/BAPRA.Bulgaria?ref=hl

Уебсайт: www.bapra.bg

 

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници