МОН: Форматът на изпитите се променя, за да има по-добра приложимост на знанията
Министерството на образованието и науката въвежда входни тестове в началото на всяка година за 8 и 9 клас. Целта е да се установи нивото на знания на учениците и да се знае върху какво да се наблегне през учебната година. Това заяви в "Денят започва" заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева.
"Нашата идея е да завъртим системата към повече приложност и умения за живота. Забелязахме, че българските ученици се справят много добре със знанията, които са придобили, но не толкова добре с това да ги приложат в реална житейска ситуация.
Задачите на Пиза, които са международни признати и използваме като отправна точка, са многокомпонентни и многопластови. Нивата на сложност са от 1 до 8. Това, което е различно от българските задачи е, че не само изследват конкретните знания, а и дърпат предметни връзки между отделните предметите", коментира Наталия Митева.
Освен промяна във формата на изпитите, ще се създадат и банки от ресурси за учители, чрез които те ще могат да имат достъп до такива тестове и задачи.
Митева допълни, че на световно ниво се наблюдава спад на резултатите на учениците в ОИСР.
"Имаме нужда на световно ниво да се преосмисли какъв е смисълът на образованието. Общественото, публичното образование започва да губи смисъла си сред младите хора. Ние трябва да намерим кое ще им помогне да намерят своите кариери", обясни Наталия Митева.
Още по темата:
- » "Ходеща пневмония". Какво трябва да знаем
- » 28% от републиканските пътища са за основен ремонт
- » АДФИ откри нарушения в обществени поръчки за ремонти в София