Максим Бехар: "Facebook си отива пред очите ни и неговите наследници се борят неистово за място под слънцетo"
Интервюто е публикувано от NewTrend.bg
Максим Бехар е български PR експерт, завършил е с отличие Международни икономически отношения в Икономическия университет в Прага, има близо 20 години журналистически стаж и е един от създателите на вестник "Стандарт".
През 1994 година основава PR компанията M3 Communications Group, Inc., която от 2000 година представлява екслузивно в България световния лидер в този бизнес Hill & Knowlton.
През 2010 година той е избран за ковчежник и член на Изпълнителния съвет на най-влиятелната PR асоциация в света ICCO, две поредни години е в борда на Международния PR форум в Давос, Швейцария, както и негов лектор. През 2011 година неговата компания M3 Communications Group, Inc. направи изумителен хеттрик, досега безпрецедентен в България.
Максим Бехар е известен фен – и лично, и професионално – на социалните медии и разработва концепции и стратегии за тяхното използване в бизнеса. През август 2011 завършва специален курс "Thought Patterns for High Performance 3.0." при основателя и президента на The Pacific Institute в Сиатъл Лу Тайс.
Бихте ли ни разказали за Вас и Вашата работа? Какво Ви предстои през следващата година?
Тази година беше неочаквано трудна, неочаквано интересна и неочаквано креативна. Разработихме проекти, за които не съм и сънувал, че ще правя, сега очаквам през следващата година да ги приложим. Разбира се – в основата на всичко са социалните медии, техните тънкости, особености, новости и развития. Това, което се случва направо е невероятно, наистина. Facebook си отива пред очите ни и неговите наследници се борят неистово за място под слънцето, 2013 година в това отношение ще е решаваща.
Какво е най-ценното, което Ви дава работа в областта на комуникациите?
Възможността да творя, да рискувам и да правя неочаквани от никого неща. Публичните комуникации в момента са най-динамично развиващата се сфера на планетата и е огромно удоволствие да работиш в нея – с всичките безсънни нощи, спечелени или изгубени търгове, радости и проблеми. Оцеляваш ли обаче, на гребена на вълната ли си – значи си успял.
Как виждате развитието на ПР професията в България през следващите 10 години?
Ха... добър въпрос. Мога да прогнозирам само до 5 години напред, толкова е шеметна скоростта сега. Социалните медии ще превземат на "абордаж" нашия бизнес, ще започнат да диктуват правилата и ако ние бързо не ги създаваме, то ще бъда извън бизнеса... Конкретно – все повече ще се разчита на видео обмена в реално време, на предварителната подготовка как да се реагира на криза за секунди и на бързата промяна на езика, които използуваме в различните онлайн медии.
Какво бихте посъветвали хората, които искат да организират своето първо специално събитие?
Да го възложат на опитна компания за организиране на специални събития. Както бих посъветвал и някой, който го боли зъб да не се опитва да си го оправя сам пред огледалото, а да отиде на опитен зъболекар.
Какво Ви подтикна да станете част от журито на Eventex Awards?
Отдавна имаше нужда от тях. В event бизнеса съм от 20 години, беше логично да приема поканата.
И за финал...
Отваряйте си добре очите и ушите – интересното в социалните медии предстои и класическият т.нар. "събитиен" мениджмънт до пет години ще изчезне и ще премине изцяло онлайн. Готов съм да се хвана на бас. Има ли желаещи?
Още по темата:
- » Максим Бехар е новият председател на Съвета на настоятелите на УНСС
- » Facebook връща "сръчкването" (Poke)
- » Експерт по киберсигурност коментира има ли изтичане на данни след срива на Фейсбук