ЕС затяга мерките за защита на потребителите заради Apple

ЕС затяга мерките за защита на потребителите заради Apple
A A+ A++ A

Европейският комисар по въпросите на правосъдието предупреди, че съюзът не може да стои безучастен при нарушаването на законите във връзка с малкото взети мерки срещу Apple заради практиките на компанията по отношение на гаранцията на продуктите й. През 2011 г. американците бяха глобени с 900 000 евро от италианските власти заради подвеждащи реклами във връзка с услугата AppleCare Protection. Припомняме, че законите в ЕС гарантират на потребителите 2 години гаранция, а Apple осигурява само една, като допълнителната се заплаща.

Компанията загуби обжалването на решението, а по-късно 11 европейски регулатори се оплакаха, че гаранцията на Apple нарушава европейските закони. Последва официално предупреждение от организацията на европейските потребители към Apple с искане да спре практиката за продаване на продукти с гаранция 1 година. Според европейския комисар по въпросите на правосъдието Вивиан Рединг обаче по случая е било направено малко и налагането на законите на национално ниво се е оказало непостоянно. Според нея Европейската комисия трябва да има по-сериозна роля по отношение на мониторинга и координирането на действията по опазване на правата на потребителите в различните страни членки.

ЕК може да действа срещу различни компании само по силата на европейските антитръстови закони и затова иска по-добро междунационално сътрудничество за търсене на отговорност от нарушителите. Рединг посочва, че европейските страни не са реагирали адекватно на санкцията срещу Apple в Италия, въпреки че подобни нарушение се случват и в други от страните членки. На 21 септември миналата година тя е изпратила писмо, свързано със случая, а на него не са отговорили министрите, натоварени със защита на потребителите, от 13 страни. В него комисарят е поискала проучване на рекламите на Apple по отношение на гаранцията, след като компанията не е успяла да осигури на потребителите ясна, вярна и пълна информация за правата им според европейските закони. "Apple рекламира, че продуктите й идват с 1 година международна гаранция, но не успя да обясни на потребителите, че имат право на автоматично и безплатно удължаване до 2 години според закона в ЕС."

Според Вивиан Рединг подобна практика е неприемлива. От ZDNet са успели да видят документа на ЕК и съгласно него само 5 европейски страни са предприели някакви стъпки срещу Apple. Дания, Финландия и Люксембург в момента разследват компанията, а само България и Италия са наложили глоби. Белгийските власти също възнамеряват да разследват Apple. Посочва се, че в много от регионалните сайтове на компанията все още има неадекватна информация по въпроса или те не отговарят на европейските или местните закони. В други страни дистрибуторите на продукти на Apple дори са отказвали да признаят легалната гаранция, след като изтече обещаната от компанията. Оказва се, че в поне 21 ЕС страни от 27, компанията не осигурява коректна информация за правата на легална гаранция, която имат потребителите.

http://www.zdnet.com/eu-plans-stronger-consumer-law-enforcement-after-apple-warranty-case-7000012813/

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници