Европейците искат повече онлайн услуги

Европейците искат повече онлайн услуги
A A+ A++ A

Понастоящем почти половината (46%) от гражданите на Европейския съюз прибягват към интернет, за да търсят работа, да ползват обществени библиотеки, да подават данъчни декларации, да регистрират раждане, да подадат заявление за издаването на паспорт или да използват други услуги на електронното управление. Това съобщава в новия си брой ежедневният бюлетин на Българската търговско-промишлена палата "Инфобизнес".

Според 80% от проучените ползватели на обществени онлайн услуги те им спестяват време, 76% харесват гъвкавостта, а 62% заявяват, че благодарение на тях икономисват пари.

Но тези ползватели са по-доволни от онлайн банкирането (оценка 8,5 на степента на задоволство по скала от 0 до 10) и онлайн пазаруването (7,6) отколкото от обществените онлайн услуги (6,5).

В Програмата в областта на цифровите технологии за Европа е поставена целта да се увеличи използването на услугите на електронното управление, така че към 2015 г. 50% от гражданите на ЕС да прибягват към тях.

В рамките на извършения през 2013 г. сравнителен анализ на електронното управление (eGovernment Benchmark 2012 study) се проведе проучване сред 28 000 ползватели на интернет в 32 държави. Някои от основните констатации от него са:

1. Като най-популярни услуги се посочват приемането на данъчни декларации (73% от ползвателите подават такива декларации чрез интернет), промяната на адресната регистрация (57%) и записването във висши учебни заведения и/или кандидатстването за стипендия (56%).

2. Докато 54% от проучените лица все още предпочитат визуален контакт или други традиционни канали за ползване на административни услуги, най-малко 30% от тях са посочили, че те биха могли да станат редовни ползватели и на услугите на електронното управление, ако се предоставят по-подходящи такива услуги.

3. 47% от ползвателите заявяват, че са получили от съответните онлайн услуги всичко, което са очаквали, докато 46% са намерили само отчасти това, което са търсили.

В доклада от анализа се сигнализира също така, че трябва да се подобрят онлайн услугите във връзка с важни житейски събития като загуба или намиране на работа, създаване на собствена фирма или записване за обучение.

#ЕС #онлайн услуги

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Брюксел
Последно от Брюксел

Всички новини от Брюксел »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници