Бизнесът трябва да промени навиците си

Бизнесът трябва да промени навиците си
Снимка: ideas-of-business.ru
A A+ A++ A

Източник: УниКредит Булбанк

Бизнесът трябва да промени навиците си, защото пречат да се видят новите възможности. Това е основният извод от провелия се във Варна семинар „Малки и средни предприятия, които побеждават кризата“ от известния италиански консултант Паоло Руджери.

БВП на България през 2008 г. е отчел ръст от 6% на годишна база, а през 2009 г. икономиката е загубила 5.5%. В следващите години БВП започва бавно да се възстановява до ръст от 0.4% през 2010 г. Очакванията за тази година са за ръст на икономиката 0.8%, а през 2015 г. увеличението на БВП ще надмине нивото от 2008 г. с ръст от 3%, показват данните представени на семинара пред близо 200 представители на малки и средни фирми от Варненския регион.

„Но икономиката от 2008 г. няма да се върне и трябва да променим дори успешните си стратегии, защото икономиката се променя и нашите навици вече няма да ни вършат работа“, обясни още по време на семинара Паоло Руджери. Близо 25-30% от компаниите в Европа увеличават своите продажби, като в анализирането на тяхната дейност консултантът по предприемачество и лидерство открива 6 общи стратегии, които те използват.

1)Поглед навътре

Според първата стратегия за успешен бизнес, първо причините за неуспеха или трудностите в една компания, трябва да се търсят вътре в нея, а не в глабалната икономическа криза или спада на БВП например. Според Руджери повечето мениджъри нямат навик да търсят недостатъци вътре в самата компания, а често именно там се крие ключът към успеха.

„Мениджърът може да бъде най-големият актив на една компания, но и най-голямото й бедствие. Затова при липса на устойчиви резултати, трябва да търсим причините и в управлението, мениджмънта“, убеден е италианският консултант.

 

2)Излизане от зоната на комфорт

Втората стратегия за успех на бизнеса съветва мендиджърите да бъдат иновативни, да създават нови продукти, системи. Паоло Руджери в своята практика се е убедил, че вече не е достатъчно всеки ден да се трудиш по 12 часа, извършвайки една и съща рутинна дейност, защото стоенето в зоната на комфорт пречи на създаването на нова стойност.

„Хората имат идеи какво да направят, за да успеят, но нямат смелост да ги реализират. Успехът е свързан с това да правите неща, от които се страхувате“, нахъса българските предприемачи Руджери.

 

3)Инвестиране в маркетинг

Проучванията на успешния бизнес в Европа показват, че фирмите редовно отделят средства за изследване на пазара и промяната в потребностите на клиентите.

„Парите не изчезват, а само сменят посоката си. Във всяка индустрия има нещо, което се търси повече, но за да разберем какво е трябва да направим проучване“, обясни консултантът.

 

4)Редовно следене на финансите

Четвъртата стратегия за успех казва, че всеки месец трябва да се измерват и анализират продажбите и паричния поток, за да могат да се вземат мерки навреме, ако това се налага.

 

5)Управление на човешките ресурси

„Една бизнес идея е толкова добра, колкото са хората, които я подкрепят“, каза още пред българския бизнес Паоло Руджери. Той е убеден в общоизвестното твърдение, че хората са най-важният актив на една компания и затова е важно мениджърите да подобрят, както стратегиите си за подбор, така и начините за мотивация на персонала.

 

6)Мотивация

По отношение на мотивация изследванията показват, че най-успелите компании са такива благодарение на силно мотивирани мениджъри, които успяват да предадат и заразят с ентусиазъм и останалите служители в организацията.

„Трябва да работите върху позитивните страни на хората, защото ако работите върху негативните, позитивните ще изчезнат“, посъветва Паоло. Той насърчи предприемачите във Варна да формулират ясно целите си пред колегите и да ги хвалят дори за малки постижения.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Анализ
Последно от Анализ

Всички новини от Анализ »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници