Девет компании знаят за потребителите повече от Фейсбук и Гугъл

Девет компании знаят за потребителите повече от Фейсбук и Гугъл
A A+ A++ A

Фейсбук и Гугъл далеч не са единствените компании, които използват лична информация.  Оказва, че има поне още девет фирми, т. нар. брокери на данни, които се занимават със събиране и продажба на лична информация, обикновено без съгласието и знанието на потребителите.

Данните се използват от други компании или агенции

за да проверяват самоличност, откриват измами, продават продукти или ръководят маркетингови компании.

Федералната комисия по търговията на САЩ (FTC) призова Конгреса да приеме закони, гарантиращи по-голяма прозрачност в този доходоносен и потенциално вреден сектор.

В доклад, публикуван тази седмица, Комисията предупреди за възможни злоупотреби от страна на нарастващата индустрия за покупка и продажба на лична информация.

Може би вие не ги познавате, но те ви познават

заявява председателката на Комисията Едит Рамирес. "Знаят къде живеете, вашата заплата, вашия етнически произход, възрастта на децата ви, здравословното ви състояние, вашите интереси и хобита", допълва тя.

Докладът анализира следните представителни компании в сектора - Acxiom, Corelogic, Datalogix, eBureau, ID Analytics, Intelius, PeekYou, Rapleaf y Recorded и  Future. "Това е индустрия, която работи основно на тъмно", казва Рамирес. Тя предупреждава, че става дума за компании, които не се отчитат за дейността си, но могат да навредят на потребителите.

Брокерите на данни, например, могат да категоризират даден човек

като потребител с лоша кредитна история или като човек със здравословни проблеми, които могат да се отразят на представянето му на работното място, дори ако информацията, на която се основават, е невярна.

"Друг риск е компания за мобилни телефони да не ми даде договор, защото брокер на данни уверява, че съм откраднала самоличността на някого. Ако това е грешка, дори няма как да узнаеш откъде се появяват данните, за да опиташ да коригираш тази информация", допълва тя.

В доклада се призовава Конгресът да приеме правила, които да позволяват на потребителите да прибягват до централизирани бази данни, от които могат да проверяват събраната информация и да коригират грешки. Брокерите на данни събират и съхраняват трилиони данни за почти всички потребители в САЩ, които използват, за да създават сложни профили на всеки човек.

Тази информация е получена чрез много източници

от социални мрежи до официални преброявания на населението или регистри за собственост. Ако потребител иска да намери източника на дадени данни в своя профил, трябва да премине през истински лабиринт от данни на различни компании", допълва Рамирес.

"Истинският проблем е, че брокерите на данни, включително Гугъл и Фейсбук са придържат към бизнес модел, предвиждащ събиране и използване на всичко възможно за нас и нашите приятели, 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата", предупреждава  Центърът за дигитална демокрация.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Свят
Последно от Свят

Всички новини от Свят »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници