"Мтел" продължава да губи пазарен дял за тримесечието

"Мтел" продължава да губи пазарен дял за тримесечието
A A+ A++ A

Telekom Austria сподели резултатите от представянето си през второто тримесечие на годината и данните разкриват и какво е било представянето на "Мтел" за периода. TA посочва, че през тримесечието потребителското търсене е продължило да бъде засегнато от лошата макроикономическа обстановка и се споменават понижаването на кредитния рейтинг на страната в началото на юни от Standard & Poor, последван банковата криза и затварянето на четвъртата по големина банка в страната.

През юни ТА обяви и това, че отписва 400 милиона евро заради промяна в претеглената средна цена на капитала на "Мтел" и промени средносрочните си очаквания за макроикономическото положение на страната ни. Приходите са намалели с 9,7% до 91,5 милиона евро, а сравнимата печалба е спаднала с 9,8% до 38,8 милиона евро. При добавяне на отписания капитал компанията е на загуба от 383,6 милиона евро, а без него щеше да бъде на печалба от 19,8 милиона евро.

През тримесечието абонатите на оператора са намалели с 2,9% на годишна база до 4,1 милиона главно заради отлива на потребители на предплатени услуги и по-малко на абонати с договор, което компанията отдава на силната конкуренция в сектора. Това е довело и до годишен спад в пазарния дял на "Мтел" от 39,8% до 38,1%. Иначе делът на потребителите на договор се е увеличил до 79,4% от общите клиенти при 78,2% преди година. Средният приход от мобилен потребител е намалял с 4,4% до 6,2 евро. Компанията отчита ръст от 32,5% при абонатите на мобилни броудбанд услуги до 217 000.

http://cdn1.telekomaustria.com/final/en/media/pdf/results-qu2-2014.pdf

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници