Двама поляци са пострадали в катастрофата на прелеза при Мурсалево
Пожарникарите успяха да изгасят запалилия се влак, като в момента гори само товарния автомобил, паднал на жп прелеза, предаде „Фокус” от мястото на инцидента.
Водачите на катастрофиралия товарен автомобил са полски граждани, уточниха от МВР, след като първоначално бе съобщено, че са гърци. Те вече са приети в болницата в Благоевград. Единият е с прорезни рани и счупени ребра.
Шофьорите са потвърдили, че е подаден сигнал за падналия товарен автомобил, но не са били уведомени служителите на БДЖ във влака.
Инцидентът е станал в 19 часа, след като на 200 метра преди Мурсалево се свлича десният скат на Е-79. През това време минава ТИР, който е изтласкан от скалата на жп линията. В този момент по релсите минава влакът Кулата – София и удря камиона. На това място ЖП линията минава успоредно на Е-79.
Движението по главен път Е–79 остава все още блокирано. Още два пожарни автомобила са пристигнали на мястото на инцидента.
Управителят на "БДЖ - Пътнически превози" Димитър Костадинов каза пред БНТ, че машинистите са реагирали, но не са успели да избегнат сблъсъка. Във влака са пътували към 95 човека, сред тях няма пострадали.
Пътниците са все още встрани от шосето в очакване на автобус, който да ги извози.
Пожарът е овладян, но все още се издига дим от двете превозни средства. Изгоряла е електрическата мотриса „Дезиро” на бързия влак. Пожарникари обстойно преглеждат целия влак.
Около 10 полицейски служители са на мястото на инцидента, като разпитват служители от БДЖ за случилото се. На място има и деца, които вече се транспортират с автомобили от свои роднини.
Движението в района на инцидента е силно затруднено, образували са се километрични опашки от чакащи леки и тежкотоварни автомобили.
В момента движението на влаковете в участъка Бобошево – Кочериново е спряно, съобщиха от БДЖ. За пътниците от преминаващите в участъка влакове ще бъде осигурен превоз с автобуси.
Още по темата:
- » Пътници: Положението в БДЖ не е хаос, а ад!
- » От днес билетите на БДЖ са с 20% по-скъпи
- » След повече от 20 години: България ще има нови влакове