"Спаси София" на 120-годишнината на трамваите: Нови трасета не се правят, за разлика от всички други европейски градове
От организацията "Спаси София" честитиха 120-годишнината на столичните трамваи, но и използваха случая, за да алармират за наболели проблеми.
ЕТО КАКВО НАПИСАХА ОТ "СПАСИ СОФИЯ":
Честит 120-годишен юбилей на софийските трамваи!
На днешния ден тръгват първите трамваи, с което българската столица слага началото на градския транспорт. Всички знаем за бурното развитие на трамвайната мрежа през първите десетилетия на 20 век, както и за значителното ѝ разширяване след Втората световна война и през 1980-те. Тогава София е имала почти двойно повече трамваи сравнено с днес - около 480. Но софийските трамваи не са само минало, а част от ежедневието и бъдещето на нашия град.
Този юбилей е повод да обърнем внимание на тежките проблеми, резултат от десетилетия игнориране, недофинансиане и лошо управление:
Много трамвайни трасета са в аварийно и предаварийно състояние - осеяни с дупки, кал и пропадания, които генерират много шум и ниска скорост.
Няколко ключови трамвайни трасета бяха закрити, като само по времето на кметуването на Фандъкова списъкът е дълъг над 10 км. Това късогледство нанася непоправими щети на града.
Трамваите са стари и технически ненадеждни. Под 15% от всички трамваи са нови, нископодови и климатизирани, а София се е превърнала в склад за трамваи втора ръка и разчита на подаяния от други европейски градове.
И трите трамвайни депа са стари и амортизирани, с много лоши условия за труд и лоша техническа база, което прави поддръжката на мотрисите трудна. Управляващите не се интересуват от състоянието им и даже нямат проекти за тяхното модернизиране.
Линиите не са актуализирани от десетилетия, а разписанията са разпокъсани, несинхронизирани и гарантират бавен транспорт.
Нови трасета в София не се правят, за разлика от всички други европейски градове, които усилено разширяват мрежите си. Даже обещаваният многократно от Фандъкова трамвай по бул. Тодор Каблешков не се случи и остана за "светлото бъдеще".
Човек трудно може да повярва, че тези #ВидимиРезултати са следствие от работата на цели три общински дирекции, които отговарят за трамвайния транспорт - ЦГМ, Столичен електротранспорт и Дирекция Транспорт на СО. Следствие от факта, че трамваите се управляват от короновани старци със застинало мислене, от вечни шефове, корумпирани синдикати и с помощта на феодални отношения в депата, които държат персонала в страх. И разбира се - на неистовото желание на Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova да унищожи, вместо да развива софийските трамваи, така както и всеки друг символ на нашия столичен град.
Въпреки това сме сигурни, че софийските трамваи ги чакат далеч по-светли дни, но и много инвестиции за последователно и систематично подобряване на мрежата и услугата. Както заслужава всяка европейска столица.
Още по темата:
- » Общински съветник от „Спаси София” е бил нападнат в столицата
- » Трамваите се завърнаха в Княжево! Начело с легендарния №5
- » Спаси София: пл. Света Неделя става пешеходен