Обсъждат правилата за медийно отразяване на предизборните кампании

Обсъждат правилата за медийно отразяване на предизборните кампании
A A+ A++ A

Временната комисия за изработване на проект на нов Изборен кодекс обсъжда правилата за медийното отразяване на предизборната кампания и осигуряване на равнопоставеност на участниците, предаде агенция „Фокус“. Всички участници в изборите трябва да имат равен достъп до обществените медии за отразяването на тяхната предизборна кампания. Това заяви Мая Манолова, заместник-председател на Народното събрание и председател на комисията.

Според Манолова дискусиите трябва да се осъществяват по предварително заявени теми. Трябва да се осигури равнопоставена тарифа за участниците в изборите, за да може обществото да бъде информирано за участващите партии и коалиции. Частните медии трябва да изготвят правила и достъпна тарифа за участниците в изборите. 

Големите медии трябва да осигуряват безплатно ефирно време на партии, коалиции и инициативни комитети. Предложенията са – осигуряване на възможност за безплатно отразяване в обществени медии. Има предложение държавата да закупува медийни пакети за отразяване на предизборните кампании.

По темата за агитационни материали – повечето от организациите на гражданите очакват в новия изборен кодекс да има дефниниция за изборна реклама и дефиниция за изборна агитация. Другият въпрос е за социологическите проучвания – да бъдат ли те огласяване преди изборния ден и в самия изборен ден.

Обществените и частни медии трябва да изготвят нови правила и регламент за отразяване, който да задоволи гражданите и партиите, посочи Мая Манолова.

Бойко Василев от предаването „Панорама“ на БНТ заяви на дискусията, че участниците в изборите са били канени безплатно в предавания и дебати.

Какво може да се направи, за да могат представените участници (партии) в националните медии да бъдат справедливо равнопоставени? Ако бъде това безплатно, може ли да се осигури на 70 участници участие в едно предаване и в един дебат, запита той. 

Хрониките не могат да бъдат безплатни, защото те много се доближават до политическа реклама. Трябва да бъде модернизирано изборното отразяване от обществените медии. Ние сме за това - да бъде дадена ясна дефиниция на политическата реклама, посочи Бойко Василев.

Мая Манолова каза: Имаме нужда от експерти и юристи по медийно право и сме отворени за всички предложения. Започнали сме да пишем отделни текстове за Изборния кодекс.

#избори #комисия #Мая Манолова

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници